EMN studija "Privlačenje i zadržavanje međunarodnih studenata i istraživača"

Slika /EMN_studije/eng/s2.png

Studija tematizira europske napore za privlačenje i zadržavanje studenata koji nisu iz EU / EEA.

Privlačenje studenata iz trećih zemalja i olakšavanje njihovog ulaska na nacionalno tržište rada prioritet je EU. Europska migracijska mreža (EMN) objavila je studiju o naporima 25 zemalja EU da pruži mogućnosti međunarodnim studentima. 

Broj međunarodnih studenata koji dolaze u EU na studij stalno se povećava posljednjih godina. U 2017. godini najpopularnija odredišta za studente iz trećih zemalja bile su Ujedinjeno Kraljevstvo, Francuska i Njemačka, dok je najviše međunarodnih studenata dolazilo iz Kine, Sjedinjenih Država i Indije. Prema EMN studiji, gotovo polovica svih država članica smatra privlačenje i zadržavanje međunarodnih studenata političkim prioritetom. Studenti iz trećih zemalja općenito se smatraju važnim za buduća ulaganja, gospodarski rast i inovacije. Studiranje može biti zakonski put za migraciju, a uspješne politike privlačenja i zadržavanja studenata mogu pridonijeti povećanju baze kvalificirane radne snage, rješavanju nestašice radne snage i rješavanju demografskih promjena. Nadalje, školarine za međunarodne studente uglavnom su veće nego za državljane određene zemlje ili državljane EU, što sugerira da međunarodni studenti također pružaju financijsku korist sektoru visokog obrazovanja.

Studija je utvrdila da su najčešći pristupi za privlačenje međunarodnih studenata uključivali promotivne aktivnosti i širenje informacija, kao i stipendije i programe na engleskom jeziku. Identificirani izazovi uključuju ograničenu dostupnost tečajeva koji se podučavaju na stranim jezicima, posebno engleskom, dugo vrijeme obrade zahtjeva za vize i dozvole boravka, nedovoljne mogućnosti stipendiranja i manjak studentskog smještaja. Nakon diplomiranja, za većinu zemalja članica uključenih u studiju utvrđeno je da su uspostavile mjere za olakšavanje ulaska na nacionalno tržište rada radi zadovoljavanja nacionalnih potreba. Prema studiji, neki čimbenici koji su značajno pridonijeli privlačenju studenata ne moraju nužno imati koristi od zadržavanja studenata. Na primjer, programi podučavani na engleskom jeziku imali su pozitivan utjecaj na broj međunarodnih studenata, ali nisu olakšali njihovu dugoročnu integraciju na tržište rada. Također su otkriveni izazovi u stvaranju povoljnih uvjeta za privlačenje studenata uz istovremeno sprječavanje zloupotrebe studentske rute za migracije iz drugih svrha. EMN studija istraživala je nacionalne politike i prakse u 25 država članica. Ona je aktualna u svjetlu Direktive o studentima i istraživanjima ((EU) 2016/801) kojom se utvrđuje zajednički okvir za ulazak i boravak državljana trećih zemalja u svrhu studija u EU.

Za preuzimanje studije (na engleskom jeziku) kliknite ovdje.

Za preuzimanje informacijskog letka o studiji kliknite ovdje.

Za preuzimanje kratkog pregleda (1 stranica) studije kliknite ovdje.